Meštiansky dom v Rimavskej Sobote

Pri nedávnej návšteve Rimavskej Soboty sme sa večer pred súťažou baristov chceli ísť navečerať. Čo spraviť v neznámom meste. Prešpacírovať sa po pešej zóne a opýtať sa ľudí. Tí nás nasmerovali do Meštianskeho domu na Tomašíkovej ulici.

Bol štvrtok večer a podnik bol o ôsmej prázdny. Z kuchyne išla nevábna vôňa. Zablúdili sme hlbšie do jeho útrob a na konci našli schodisko k vonkajšiemu dvoru a terase. Boli sme veľká partia, tak sme si stoly vytiahli spod striešky von, pod holé nebo. Personál nesmelo vykukol, čo sa to deje, ale prešiel to len strohým komentárom: „Jáj, presunuli ste si stoly?!“

Čašník nám doniesol jedálne lístky. V nich slovenský štandard, ale bolo tu zopár vecí, ktoré som doteraz nevidel. Napríklad rubrika Polomäsité jedlá. Poviete si, aké jedlo je polomäsité. Podľa Meštianskeho domu napríklad bolonské špagety a kuracie rizoto. Listujeme ďalej a nové prekvapenie: Jedlá pripravované bez tuku. Opäť pátrame po konkrétnych jedlách a dozvedáme sa, že sú pripravované v hrncoch od Zeptera a teda bez tuku. Mimo týchto netradičných položiek sme si všimli, že podnik má na dennom menu jahňací guláš a ďalšie jedlá z baraniny. To znelo sľubne.

Ako prvé si niektorí z nás objednali nápoje. Pani, ktorá bola s nami, dostala naštiepený pohár. Keď na to upozornila čašníka, ten ledabolo vzal pohár, vylial jeho obsah do neďalekého kvetináča a pobral sa priniesť druhý. Efektné. Po bližšom preskúmaní jedálneho lístka sme si objednali všehochuť. Jahňací guláš, cesnačku, bryndzové halušky, baraní šašlik, kuracie na bazalke aj jedno beztukové jedlo – morčacie prsia so šunkou, syrom a ananásom. Jedlá zo začiatku vyzerali v poriadku, ale inak boli skôr priemerné. Jahňací guláš bol chuťovo veľmi dobrý, podľa mňa to najlepšie, čo sa v podniku dalo dostať. Mäso v ňom bolo ale trochu tvrdé. Iste, tento typ mäsa môže byť prirodzene trochu tuhší, ale prípadnej tuhosti sa dá práve v guláši celkom úspešne zbaviť. Ku gulášu bol chlieb, rovnako v poriadku a čerstvý. Horšie dopadol šašlik. Kúsky obhoretého a žuvačkového mäsa. Nezachránila ich ani šťavnatá slanina s cibuľou. Bryndzové halušky komentovali moji spolustolovníci ako veľmi dobré, ale porcia bola malá, takže traja chlapi si ich objednali ešte aj druhý krát. Ostatné jedlá som nechutnal, ale nikto z prítomných nejasal od nadšenia. Jedlo bolo priemerné a v poriadku. Podľa webstránky podniku (čo sme zistili po návšteve), má firma vlastné hospodárstvo a zrejme kvalitný zdroj jahňacieho a baranieho mäsa. Aj to jej umožňuje ponúkať jedlá z neho celoročne a na dennej báze. Je trochu škoda, že túto kvalitu nevedeli celkom preniesť do niektorých jedál. Možno by stálo zato porozmýšľať nad iným spôsobom prípravy tohoto typu mäsa. Viem si predstaviť rozmarín, pečené v rúre alebo iný spôsob.

Trochu komická situácia nastala, keď sme si s Dušanom chceli dať palacinky. Vraj nemajú zarobené cesto. Ja reku výborne, to je unikátna šanca pre kuchára zarobiť nové a pripraviť ich čerstvé, nie poslať na rajón mikrovlnkový ohrev. Čašník mi ale zakontroval, že to by dlho trvalo. Priemerne zdatný kuchár upečie palacinky behom pätnástich minút. Šikovnejší aj s efektným vyhadzovaním. Viem, hovorí sa, že cesto by malo odstáť, ale keby som ich pár týždňov neurobil večer narýchlo pre svoju milovanú za spomínaný čas aj s tým vyhadzovaním, tak nemachrujem. Na reakciu, že by to trvalo dlho, som odvetil, že nevadí, radi si na to počkáme. V podniku sme sedeli už dve hodiny, bolo nás sedem a nechystali sme sa odísť. Nato už čašník argument nemal, len zahundral, že sa to skrátka nedá. Fajn. Tretí krát ho presviedčať nebudem, že mu chcem dať zarobiť.

Pred jedenástou nás upozornil, že je záverečná. Keď sme chceli zaplatiť, zistili sme, že to za nás urobil kolega, ktorý sa k nám pridal neskôr a urobil to bez nášho vedomia. Aj preto neuvádzam ceny pri jedlách, ako to inak pri recenziách robíme. Celkové hodnotenie: Priemerná reštaurácia, nie celkom ochotný čašník a aj keď priaznivé ceny, ale úmerne tomu zodpovedajúce porcie. Vďaka vlastnému hospodárstvu, kvalitnej surovine aj vcelku konštruktívnej reakcii majiteľov na kritiku (viď nižšie) tu vidím priestor na zlepšenie.

Doplnenie

Kontaktovali nás majitelia podniku a upozornili na niekoľko faktických nepresností v texte, napríklad pri názvoch jedál a rubrík. Za tieto chyby sa ospravedlňujeme a v texte sme ich opravili. Prirodzene sa im kritika nepáčila, ale prejavili snahu a ochotu situáciu riesiť. Bolo cítiť, že im na podniku záleží a to oceňujeme. Budeme držať palce v zlepšovaní.

Meštiansky dom
Tomašíková ul. 4
97901 Rimavská Sobota
www.gulik.sk/md

Fotogaléria

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (18)

  1. celkom som sa pobavila na fotke ,ze vraj jedla bez tuku a vyprazany syr :))))))))))),no tam by som asi nesla na obed :D

  2. Miriam: dobry postreh, schvalne som ho nedal do clanku, kto si vsimne ;-)

  3. vegalogic

    Vyprazany syr bez tuku? Ved to je v poriadku. Postup je taky isty ako pri „normalnom“ vyprazanom syre, akurat na panvicu nedate olej. Ako to dopadne, to je uz druha vec, ale budete mat vyprazany syr bez tuku :-)

  4. Vyprazany syr som si vsimla aj ja. Ale paci sa mi tradicny ‚styling‘ jedalneho listka pisaneho na stroji. Keby ceny neboli v eurach, tak si myslim, ze je z roku 1985.

  5. OTRAS!!!! Aspoň vieme, kam NEchodiť :-)))

  6. mimochodom dobry vyprazany syr bez tuku – do vymazaneho ramekinu
    sa da hrst struhaneho syra, platok sunky, vyklepne cele vajco, druhy kusok sunky, dalsia hrst syra, zapiect, vyklopit.

    ale to som od veci, bojim sa ist k veci. prisiel si do podniku v ktorom to smrdelo a prvy kontakt s casnikom bol negativny. jedine co ma napada, ze ste sa chceli opit, potom OK ale naco recenzia jedla? nechcem aby boli recenzie nutene pozitivne, ale toto je kopanie do mrtvoly, az mi to bolo luto citat :-)

  7. Sim, vies ze som radsej, ked mozem pochvalit, ako pokritizovat. Nemoze byt kazda recenzia kaviar ;-) Ale niekedy to skratka treba napisat tak ako to je. Mali pristup k mozno dobrej surovine (jahnacina, baran) a nevyuzili ju.

    Opit sme sa nechceli, ale minimalne pri vine alebo pive sme chceli prebrat nejake veci pred sutazou. Popri tom by sa patrilo, aby sa clovek najedol. Na otazku, preco sme tam sli: chod s vacsou partiou do RS a skus sa niekde slusne najest. V meste, kde o deviatej vecer nestretnes ani zivacika. No, mas este jednu moznost. Kaufland a lavicka v prilahlom parku. Tak totiz dopadli nase ranajky nasledujuci den. ;-)

  8. Práve som si prečítala Vašu recenziu o meštianskom dome a dovolím si nesúhlasit. Neviem čo je také strašné na tom, že pridali vypražany syr k beztukovým jedlám Nech mi niekto z Vás povie či stál kuchárovy za chrbtom keď ho pripravoval. Pochybujem. Tak mi povedzte skadial viete že nie je pripravovaný bez tuku? Neviem ako niekto na základe toho môže povedať, že by do tej reštaurácie nešiel. A k tým porciám. Na každú porciu je určitá gramáž takže keď sa to niekomu nepáči tak nech sa naje doma. Ale netreba zabúdať, že obžerstvo je hriech. Poznám reštauráciu veľmi dobre a kedykoľvek by som ju odporučila svojim blízkym. Treba dodať že sú tam vynikajúce hygienické podmienky a milý personál, ktorý dokáže pripravit komukoľvek perfektnú oslavu na víkend či už ide o narodeniny, krst alebo malú svadbu!!!

  9. Z recenzie mám zmiešané pocity.Čítal som aj „necenzúrovanú“ verziu p.Klima a myslím,že novinár,ktorý publikuje svoje príspevky by mal poznať slovenský pravopis.Zaiste viete,o čom hovorím.
    Nuž,keď ste chceli mať posedenie podľa vlastných predstáv,mohli ste to aspoň oznámiť personálu.Veď ako by to vyzeralo,keby si každý návštevník svojvoľne premiestňoval stoly ako sa mu zachce.Bolo by to prinajmenšom slušné.
    Tieto Vaše dve“previnenia“ nevyvažujú chovanie „nie celkom ochotného“ čašníka,ani porciu „obhoreného žuvačkového“ šašlíka a ani ďalšie Vami popísané prehrešky.
    Som za pranierovanie nedostatkov ale… Formu kritiky je dobré zvážiť,pretože Vaše
    „objektívne“ zhodnotenie uvedeného zariadenia ho vykresľuje ako „podradný pajzlík“.A to,že tomu tak nie je, by Vám potvrdila drvivá väčšina z tých stálych návštevníkov,ktorí tam v čase obeda chodíme práve kvôli „kuchyni“.
    To azda tam vo chvíľach Vášho oprávneného pohoršenia nad nedostatkami nebol nik
    zodpovedný okrem čašníka a kuchára?Možno by sa boli Vaše výhrady poriešili na mieste a Vy by ste možno mali aspoň trochu lepší pocit ako ste ho v ten večer naozaj mali.Alebo azda odmietli s Vami komunikovať?
    To by bolo asi niečo,čo by som ťažko „prežúval“ aj ja.
    Držím sa totiž zásady,že bez komunikácie niet porozumenia.
    A v tomto prípade to platí mierou vrchovatou.
    Prajem Vám veľa pekných zážitkov aj mimo bratislavských reštauračných zariadení.

  10. V prvom rade – na delikatesy.sk necenzurujeme. Len sme po dlhsej komunikacii s majitelmi zvazili niektore detaily a doplnili ich. Cielom recenzie nie je poskodzovat prevadzky, ale upozornovat na nedostatky. Ze sme mohli zazit aj nieco ine, na co ste vy zvyknuty, nam hadam upierat nebudete.

    Nepaci sa mi vas ironizujuci ton. Ak si precitate tuto stranku poriadne, viete velmi dobre, ze sa nezaoberame recenziami len bratislavskych restauracii, takze vyvolavat hadku typu Bratislava verzus zvysok Slovenska nie je na mieste.

    Ad premiestnovanie stolov: podnik bol prazdny, my sme boli velka partia a stoly sme presunuli o meter. Previnenie? Tento argument neberiem. Do podniku sme prisli minut peniaze, nie demolovat zariadenie, to je kapitalny rozdiel. Navyse, system „ponizene prosim“ nepestujem.

    Ako podradny pajzlik ste ho nazvali vy, ja som nic take nenapisal. Nemam rad, ked mi natiskaju do ust nieco, co som nepovedal. To iste plati aj pre komentujuceho nad Vami – co sa gramaze tyka, nekomentoval som jej nespravnost. Ak vyzajudete presnost vo vyjadrovani, to iste budem cakat od Vas.

    Ze som sa na jedlo nestazoval malo niekolko dovodov, ktore som vykomunikoval s majitelmi a ciastocne naznacil v komentaroch vyssie.

    Jaj, a co sa tyka pravopisu, nie, neviem co myslite. Je verejne tajomstvo, ze s pravopisom mam problem a robim chyby. Ludia ma na ne bezne upozornuju a ja ich rad opravim aj sa poucim.

    Prajem pekny den.

  11. Peter Ondrejka

    Vazena Tami,

    nikto netvrdil, ze ten syr nie je pripravovany bez tuku, a nikto netvrdil, ze porcie nezodpovedaju gramazi ktora bola uvedena v JL, bolo len povedane, ze sa spolusediacim zachcelo skonzumovat troska viac ( hlad je velky pan ) , keby neboli v poriadku, neobjednaju sa halusky 3x po viac ako dvoch porciach… Komu sa nepaci, nech sa naje doma? Tami, so vsetkou uctou, ak vlastnite alebo prevadzkujete restauracne zariadenie alebo podnikate v hocicom inom a staviate sa ku svojim klientom takto, tak skor ci neskor to mozete rovno zabalit… Hygienicke podmienky? kto a kde ich komentoval? Trafena hus zagagala? Nikto z nas, co sme tam boli sme nevytkli hygienickym pomerom nic… Obsluhujuci personal? Kazdy ma svoju skusenost… Nastrbeny pohar? ok, stane sa, ale aby sa casnik este aj urazil a pred hostom vylial obsah pohara do kvetinaca? Toto ozajstny casnik nespravi aj keby tlciky na maso z neba padali… Palacinky… nemame zarobene cesto… par minutova zalezitost… treba si uvedomit, ze chceme zarabat a ktomu potrebujeme vediet predavat… Ked niekto nechce zarobit nech sa paci… tak to aj dopadne… Bolo by nacase sa naucit rozlisovat casnikov profesionalov od podavacov… Koho sa to netyka, nech sa neuraza…

    Na komentar trisk5 reagovat nebudem, Viktor uz reagoval.

    Dufam, ze sa nikto zbytocne nebude urazat, ako uz bolo povedane, zamerom nie je zhovadit, ale ukazat , ze sa veci daju robit aj inac, mozno lepsie.

    Na pripadne otazky alebo ak sa potrebujete vyzurit nech sa paci tu:

    ondrejka@europe.com

  12. Kým nevymenia Fera, lenivého ako voš, tak bude takýto postoj ku všetkým hosťom. Jeho chovanie nie je novinkou a hostia sa vyhýbajú akciám pokiaľ má skužbu on.

    Stravujeme sa tam takmer každý deň , jedlá sú chutné, každý deň čerstvo navarené, hygiena v poriadku (aj na toaletách).Mali smolu – natrafili na nesprávnu smenu.

    Druhá smena je šikovná čašníčka a skúsená kuchárka, ktorým by sa toto zaručene nestalo. Netreba zúfať, malými personálnymi zmenami sa tento nedostatok ľahko odstráni. Okolie je s touto reštauráciou spokojné, počas obeda je narvaná. Sortiment je dostačujúci. Nie sme v BA, ale v okrese v najvyššou nezamestnanosťou preto tam večer nikto nebol, lebo väčšina vyhľadáva podniky s nižšej cenovej kategórie. Odporúčala by som tento podnik i napriek tejto nemilej skúsenosti.

  13. gogo: dakujem za informacie, k veci a potesilo, ze pozitivne.

  14. Vzhľadom na to,že túto reštauráciu zaradujete do reštaurácie vyššej triedy by som rada podotkla,že ani úroveň varenia a obsluha tomu nezodpovedá. Mne osobne sa stalo, že som si objednala jahňa v syrovom cestíčku a bolo malo prepečené ( ako žuvačka). Vtedy robila pani kuchárka aj s čašníčkou, obsluha bola dobrá a čo sa týka čašníka ten je arogantný, drzí k ľuďom, proste ho treba vymeniť. Ja osobne túto reštauráciu už nenavštevujem a veľa mojich známych zmenilo tiež reštauráciu. Zamestnanci tejto reštaurácie iste budú vedieť o koho ide.

  15. Bola som tam 3x, a vždy som povedala nikdy viac, škoda. Ten čašník nemal byť čašníkom, jedlá priemerné. Organizovala som tam aj jednu akciu- tiež totálny chaos, pracoval spomínaný čašník.
    Ale myslím že podnik má šancu, len treba urobiť nejaké zmeny. Jedávame aj na tom ich hospodárskom dvore- a tam je to úplne v pohode, jedlá sú chutné a obsluha príjemná.

  16. Jozef T.

    Opravte chyby v slovách „Meštianský“, „Meštianského“.
    Správne je:
    Meštiansky
    Meštianskeho
    Rytmický zákon – nie sú dovolené 2 dlhé slabiky po sebe
    okrem výnimiek (napr.: Mliekáreň).

    1. Suhlasím, len v tomto konkrétnom pripade islo o názov podniku a ten bol aký bol. Kontroloval som to a zdá sa, že si to sami opravili. Zmenime.

  17. Jozef T.

    Fajn, môžete vymazať môj komentár, už nie je potrebný.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.